torstai 23. maaliskuuta 2017

Myymälän skannaus


Plazan puolelta johtava sisäänkäynti. Enismmäisenä edessä on ykköspöytä. Sisäänkäynneillä on kamppanjoiden aikaan runsaasti kamppanja materiaalia, esim. ilmapalloja, julisteita, sekä ykköspöytä on sen mukaan järjestetty.

Reititys on suunniteltu niin, että tuotteet on lajiteltu merkeittäin ja tyyleittäin, ja niiden ympäriltä kulkee pää käytävät. Ne tekevät myös kierroksen myymälän ympäri. Rekit on aseteltu myös niin että niitä pitkin pääsee koko alueen ympäri ja merkistä toiseen. 

Sokoksen värimaailmaan kuuluu logon tummansininen ja valkoinen. Suuremissa Sokoksissa värit näkyvät enemmän, mutta pienessä salon liikkeessä on hieman erinlainen ilme kuin esim. Turun liikkeessä jossa on monta kerrosta. Salossa on melko neurtaalit värit, lattia on parkettia ja hyllyt mustia tai valkoisia.



Sokoksen työntekijät tekevät itse koneella suurempia hintalappuja pöytiin ja hyllyile, mutta tuotteissa on valmiiksi kiinni merkkien omat hintalaput. 

Pää kassa-alue näkyykin kuvassa. Siinä on kaksi kassakonetta, ja takana on taso, jossa työntekijät mm. henkaroivat ja hinnoittelevat tuotteita.

Asiakkaita tervehditään aina ja kysytään voiko olla avuksi. Palvelu on ystävällistä ja usein etsitään asiakkaan kanssa yhdessä hänen etsimäänsä, esimerkiksi asua johonkin tilaisuuteen.


verkkosivut

Mielestäni verkkosivut ja yritys puhuu samaa kieltä. Koska Sokos on ketjuliike, niin tietysti visuaalinen ilme on kaikessa samanlainen. Sama koskee Sokoksen kuvastoja.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti