perjantai 7. huhtikuuta 2017

Tapahtumamarkkinointi

Tapahtumamarkkinointi on erittäin tärkeässä osassa tapahtuman järjestämistä, sillä ilman mainostusta kukaan ei osaa tulla paikalle. Tapahtumamarkkinoinnin keinoja on monia, ja tärkeää on osata käyttää kohderyhmälle sopivaa keinoa. Pitää miettiä millaista mediaa kohdeyleisö käyttää, esim. lehdet, foorumit tai erilaiset sosiaallisen median kanavat.

Tapahtumamarkkinoinnin tapoja ovat esimerkiksi facebook, youtube, twitter, lehtimainokset, julisteet, flyerit, tapahtumakalenterit ja foorumit, nettisivut, sähköpostit, nettimainokset, lehtien tekemät artikkelit tapahtumasta. Tapahtumamarkkinointi kannattaa suhteuttaa aina tapahtuman kokoon.

Tapahtumamarkkinointiin kannattaa ottaa mukaan myös tapahtuman jälkeiset palautekyselyt. Näin saa tietoa tapahtuman onnistumisesta ja osaa seuraavalla kerralla hoitaa asiat paremmin.

lähteet:

https://www.lyyti.com/fi/blogi/5-vinkkia-joiden-avulla-tapahtumamarkkinointi-hoitaa-salisi-tayteen-myos-ensi-kerralla

http://mustikkamaa.fi/blogi/82/onnistunut-tapahtumamarkkinointi

http://wiki.hyy.fi/index.php/Tapahtumamarkkinointi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti